Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.04.2008 08:42 - ИНТЕГРИРАНО ОБУЧЕНИЕ НА УЧЕНИЦИ СЪС СПЕЦИАЛНИ ОБРАЗОВАТЕЛНИ ПОТРЕБНОСТИ
Автор: porazlichnotodaskalo Категория: Други   
Прочетен: 2239 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 20.04.2008 14:43


Интегрираното обучение на ученици със специални образователни потребности

 

„В света има повече глад за любов и съпричастност, отколкото за храна

        Актуалността на проблема, особено на фона на потресаващите случаи в домовете, предполага и примери в подкрепа на налагащото се разбиране за равен шанс на децата в българското училище.Още повече, че такъв - на толерантност и професионална ангажираност, съществува.

        Опитът през изминалите три учебни години и работата през настоящата 2007/2008г. откроява правилността на идеята за равен достъп на ученици с физически увреждания чрез изградената по европейските изисквания за достъпна среда рампа от една страна и работата по индивидуални програми за учениците със СОП от друга в СОУ„Козма Тричков”-Враца.
image

     Педагогическата подготовка и социално-психологическата съпричастност през годините позволиха дори нещо повече-преминаването на ученик от обучение в индивидуална към общозадължителна подготовка по история в VIII клас като резултат от работата в часовете по история и професионализма на ресурсните учители.Разбира се, това не би било възможно без координираните усилия между учителя и семейството.

image

       Изгражданата система на толерантност и подкрепа на детето в паралелката-посещенията в църквата„ Св. Николай” и Регионалния исторически музей ,както и великолепното справяне на ученика-посещаващ неделно училище, да информира съучениците си за християнските символи, доведе и до поемане на „риска” да се трансферира този опит и проведе урок по ФВС през 2006/2007г.,след като стана ясно, че Емил обича баскетбола, знае всички правила и прави коментари.

image

       Желанието на близките ученикът да влезе в ролята на учител бе разработена и реализирана като по правило и с активното участие на определяните като „черни овце” ученици от бившия VII ”в ”клас.  Интересът на съучениците,  координацията, подкрепата, дисциплината и саморегулацията в този уникален час утвърдиха разбирането, че общообразователното обучение, във всички случаи, е по- добрият избор за децата със СОП. 

image

       И още нещо важно -показателно за ролята и мястото на работата по ФВС и с друг ученик- в XIа” клас през настоящата 2007/2008 учебна година-създаденото доверие и подкрепа за усъвършенстване на уменията в игрова ситуация по волейбол от страна на обучаваните ученици към своя съученик,  който въпреки аутизма се справя отлично за индивидуалните си възможности , особено при изпълнение на горен начален удар-една невербална и вербална комуникация и мотивация с изключително значение за социализация и позитивно проявяване на личността.

image

       
Натрупаният опит от взаимовръзката между учебните предмети доказва положителното въздействие за децата със СОП, получили възможност да бъдат себе си - разбиране, от което резултатът е впечатляващ  по история в
VIII клас– умения за работа с текст, комуникативност, ориентация, познаване и ползване на понятия.  

image   

       Посоченото е само щрих, доказващ , че интеграцията в масовото училище е правилната политика  както с рисковете, така и с невероятната удовлетвореност от постигнатите резултати – на увереност във възможностите на учителското съсловие да се справя с предизвикателствата на времето, в което живеем, време на дефицит на човечност и разбиране.

image

 

Валентин Вълков – учител в СОУ „Козма Тричков”- Враца

 

 

                   

 

 

 

 

 

                     




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: porazlichnotodaskalo
Категория: Други
Прочетен: 123672
Постинги: 16
Коментари: 40
Гласове: 23
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930